Välkommen till TCM PRODUCTS NORDEN

Soothing the Troubled Mind

Bli först med att recensera denna produkt

Tillgänglig: Slut i lager

Exkl. moms: 130,00 kr Inkl. moms: 137,80 kr

Översikt

Denna bok var ursprungligen avsedd för utövare av TCM i Kina som en introduktion till schizofreni (från västerländskt perspektiv) och en översyn av TCM behandlingar som används vid behandling inte bara av schizofreni, men alla mentala sjukdomar.

Art.nr: 9001410

Dubbelklicka på bilden för att visa full bildstorlek

Zooma ut
Zooma in

Fler bilder

• Art.nr: 9001410

Detaljer

Denna bok var ursprungligen avsedd för utövare av TCM i Kina som en introduktion till schizofreni (från västerländskt perspektiv) och en översyn av TCM behandlingar som används vid behandling inte bara av schizofreni, men alla mentala sjukdomar. Dess centrala fokus inte ligger på nyttan av akupunktur och TCM vid behandling av psykiska sjukdomar, men på en granskning av det bästa sättet att tillämpa behandlingar. Förutom att ge en grundlig genomgång av historiska behandlingar har den ett fascinerande avsnitt om att kombinera behandlingar, när dyra läkemedel eller en behandling med svåra biverkningar kan användas i en fraktionerad dosering och kompletteras med akupunktur eller andra traditionella kinesiska behandlingar, resultatet är helt värt att utforska. Dessutom framlägger texten flera sorter av schizofreni enligt parametrarna västerländska biomedicinska förståelse. Eftersom störningar av detta slag i traditionell kinesisk medicin anses vara en följd av invasioner av de sex miljömässiga överdrifter, redogörs en utläggning av dessa faktorer, liksom ytterligare två kategorier av orsak - skador från omåttlighet av sju känslor (glädje, ilska, ångest, tankar, sorg, rädsla och skräck) och andra faktorer, inklusive arv och foster patologiska tillstånd. Författaren detaljbeskriver västerländska biomedicinska diagnoser och huvuddragen i kinesisk differentialdiagnos. Behandlingsprotokoll för varje tillstånd finns tillgängliga, inklusive tekniker som elstimulering och kraftiga nålar och djup stickteknik på kroppen, samt ansikts-, öron och hårbotten nålning, vätske injektionsterapi, punkt sutur terapi, punkt och koppnings terapi, kärl prickning och laserbehandling, sambehandling med kinesiska och/eller västerländska mediciner. Men det finns utan tvekan kontroverser som kan röra en kritisk läsning av denna bok, dess grundläggande budskap - att den kinesiska medicinen har mycket att erbjuda den framtida psykiatriska medicin visas med övertygande tydlighet.

Mer information

Artikelnummer 9001410
Antal Nej